Soutěž o nejefektivnější českou reklamu

16.11.2011

Moderátor (David Borek): Na pražském Žofíně právě vrcholí předávání cen za nejefektivnější reklamu tak zvané EFFIE awards, to je jediná soutěž v Česku, která hodnotí účinnost kampaní v poměru k vynaloženým penězům na realizaci...

Moderátor (David Borek):
Na pražském Žofíně právě vrcholí předávání cen za nejefektivnější reklamu tak zvané EFFIE awards, to je jediná soutěž v Česku, která hodnotí účinnost kampaní v poměru k vynaloženým penězům na realizaci. Čili nestačí pouze utratit miliony za reklamní kampaň, ale musí také být znát, že ony miliony byly dobře vynaloženy a že byly potom znát a poznat v zájmu zákazníků. Na místě sleduje předávání cen kolegyně Michaela Poláková. Michalo, hezký večer. Známe už vítěze letošního ročníku?

Redaktor (Michaela Poláková):
Dobrý večer ze Žofína. Tak to vyhlašování cen o nejefektivnější a tedy i nejúspěšnější reklamu loňského roku je stále v plném proudu. Každopádně já mám pro diváky zpravodajské ČT24 dobrou zprávu, a sice tu, že my už vítěze alespoň z těch nejpodstatnějších kategorií známe už teď. Takže já nebudu napínat, podle výsledků té soutěže je už teď jasné, že ty nejefektivnější reklamy má česká likérka Stock Plzeň - Božkov. Ta posbírala hned dvě ceny v té nejvytíženější kategorii, a sice potraviny a nápoje. Zlato získala za reklamní kampaň pro vodku Amundsen. Ta kampaň se jmenovala Etter destillere! a také stříbro získala ve stejné kategorii pro produkt Fernet Z. Vyhlašování cen EFFIE awards, které vlastně pořádá Asociace komunikačních agentur, má v oblasti marketingové komunikace poměrně velkou váhu, protože narozdíl od jiných soutěží tu porotci hodnotí měřitelná a tedy prokazatelná data. Tedy to, jestli skutečně ta kampaň fungovala, jestli skutečně firma prodala víc těch výrobků a také se jí zvedly tržby, což právě zabralo u zmiňované kampaně pro vodku Amundsen, jejíž tržní podíl se vlastně oproti loňskému roku zvýšil o 43 %, což už je skutečně vysoké číslo. Já nesmím ještě zapomenout, že i v ostatních kategoriích se umístily na předních příčkách například reklamní kampaň pro pojišťovnu Kooperativa, která se jmenovala NA100PRO a také kampaň telefonního operátora Telefónica O2 s názvem Chytrá síť. Novinkou toho letošního ročníku byla potom kategorie vlastně pro reklamy, které měly rozpočet takový nízkonákladový, tedy do jednoho milionu korun. Byla to kategorie hlavně pro online reklamu, která je většinou levnější a právě i v této kategorii Malý rozpočet se vlastně umístila na první příčce už zmiňovaná česká likérka Stock. Ode mne v tuto chvíli je to z pražského Žofína vše. My se s dalšími podrobnostmi ze světa reklamy přihlásíme potom v zítřejším vysílání ČT24.

Moderátor (David Borek):
Je to tak, to byly čerstvé informace od Michaely Polákové, které děkujeme. A jdeme dál.

Zdroj: ČT 24
Datum: 03.11.2011
Relace: Ekonomika ČT24