V účinnosti reklamy bodovaly velké agentury

16.11.2011

Nejefektivnější reklamy vytvořily letos Ogilvy Interactive, Mark BBDO a Ogilvy&Mathers. Tyto agentury si odnesly nejvíce ocenění z 15. ročníku soutěže reklamních kampaní EFFIE, kterou pořádá Asociace komunikačních agentur (AKA).

Nejefektivnější reklamy vytvořily letos Ogilvy Interactive, Mark BBDO a Ogilvy&Mathers. Tyto agentury si odnesly nejvíce ocenění z 15. ročníku soutěže reklamních kampaní EFFIE, kterou pořádá Asociace komunikačních agentur (AKA). Soutěž přitom klade důraz především na efektivitu kampaně.

Letošního ročníku se zúčastnilo rekordních 28 agentur, přihlášeno bylo celkem 79 kampaní. Cena je udělována v sedmi kategoriích. "Novinkou je kategorie Malý rozpočet vyhrazená kampaním do milionu korun," uvedl ředitel AKA Jiří Janoušek. "Chceme tak dát příležitost zejména on-line kampaním." V nové kategorii zvítězila Ogilvy Interactive s virálním projektem Shořela továrna na Fernet Stock. V nejsilněji obsazené kategorii Potraviny a nápoje dominovala agentura Ogilvy&Mather, která získala jak zlato za kampaň Amundsen – Etter destillere!, tak stříbro za Fernet Z, obě pro zadavatele Stock Plzeň-Božkov. K oceněným patří i Poděbradka – Chorvat, jak se odvaha vyplácí, nebo Lovecká sezona 2010 pro Seznam.cz, obě od agentury McCann-Ericskon Prague. V kategorii Sociální, ekologický a kulturní marketing si zlato odnesla Mark BBDO za podporu projektu Skutečný dárek pro organizaci Člověk v tísni.

Celkový objem prostředků vložených do reklamy v roce 2011 ale zřejmě poklesne. Podle ředitele agentury McCann-Erickson Prague Jana Binara se mění i požadavky zadavatelů reklamy: "Zadavatelé hospodaří s menším rozpočtem, a tlačí tak více na efektivitu a prokazatelný výsledek kampaní." Stejný trend pozoruje i Martin Charvát, kreativní ředitel agentury Konektor, a potvrzuje jej i Jan Ksandra, mediální manažer Vodafonu: "Vodafone se stále více zaměřuje na přímou komunikaci se zákazníky, kterou nám umožňuje rozšiřování naší prodejní sítě. Tomu se samozřejmě přizpůsobují i rozpočty na reklamu." "Vzhledem k velmi negativním prognózám finančníků pro příští rok se obávám, že i velké společnosti budou při plánování budgetů opatrnější. Investice mohou směřovat do méně tradičních typů reklamy s lepším zacílením jako například sociální sítě či reklama s využitím společnosti Google, která díky analýzám chování uživatelů dokáže stále efektivněji cílit reklamy na konkrétní uživatele," popisuje možné namíření reklamy Jan Dědina, manažer výzkumné agentury Kantar Media. "Začali jsme využívat internet a sociální sítě v našem mediálním mixu,protože nám pomáhají zasáhnout cílovou skupinu efektivněji," potvrzuje vliv internetu a sociálních sítí Tomáš Tracala, marketingový ředitel Stock Plzeň-Božkov. (Barbora Strnadová)

Vítězové effie
Potraviny a nápoje

  1. Ogilvy&Mather pro Stock Plzeň Božkov - Amundsen - Etter distellere!
  2. McCann-erickson pro Poděbradku - Chorvat, jak se odvaha vyplácí
  3. Republica pro Heineken - Krušovické referendum

Zdroje: Kantar Media, Mediaguru.cz
Jak zabodovaly vítězné kampaně
KATEGORIE MALÝ ROZPOČET
1. místo

Kampaň Shořela továrna na Fernet Stock realizovala agentura Ogilvy Interactive. Základem kampaně se stalo spontánní šíření šokující zprávy a soutěžní facebooková aplikace Pošli panáka. Také díky propojení s nadlinkovou komunikací se do hry o láhev Fernetu zapojilo 264 tisíc unikátních návštěvníků. Přes 13 tisíc osob poskytlo svoji e-mailovou adresu pro další oslovení. Prodeje vzrostly během kampaně o 30 procent

 

Zdroj: Hospodářské noviny
Datum: 04.11.2011